Drugi etap tramwaju na Popowice. Maszyny już na placu budowy - Wroinfo.pl

Drugi etap tramwaju na Popowice. Maszyny już na placu budowy

We Wrocławiu trwają jednocześnie dwie duże inwestycje w zbiorowy transport publiczny – budowa Trasy Autobusowo–Tramwajowej na Nowy Dwór oraz linii tramwajowej na Popowice, wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej i Długiej. Na popowicki plac budowy wjechały już maszyny, ponieważ ruszają prace związane z drugim etapem inwestycji.
Plac budowy trasy tramwajowej na osiedlu Popowice, fot. www.wroclaw.pl

To drugi etap budowy trasy tramwajowej przez osiedle Szczepin i Popowice. Koszt inwestycji opiewa na 150 mln złotych.

Trasa tramwajowa wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej i Długiej, będzie przede wszystkim alternatywnym rozwiązaniem dla trasy wzdłuż ul. Legnickiej na której często w ostatnich miesiącach dochodziło do wykolejeń tramwajów. Połączy od strony południowej centrum miasta z Popowicami, Kozanowiem i Pilczycami, a w przyszłości – gdy powstanie tramwaj na Maślice – także i to osiedle.

Zakończenie budowy jest planowane na rok 2022. – Mam nadzieję, że będziemy mogli zaprosić państwa na kurs tramwajem, który potrwa z Jagiełły do ulicy Milenijnej kilka minut, pod koniec 2022 roku.

mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Trasa która powstanie połączy tory przy Mostach Mieszczańskich z torowiskiem przy ul. Milenijnej w kierunku Kozanowa. Łączna długość trasy to 4 kilometry.

Przyszła trasa torowiska wzdłuż ul. Popowickiej przy inwestycji mieszkaniowej Port Popowice, fot. www.wroclaw.pl

Nie wszędzie jednak można cieszyć się z nowych linii tramwajowych. Mieszkańcy Psiego Pola, Jagodna czy Maślic mogą obecnie jedynie pozazdrościć mieszkańcom Popowic, Szczepina gdzie trwają pracę nad linią tramwajową czy mieszkańcom Nowego Dworu, gdzie budowana jest Trasa Autobusowo–Tramwajowa.

Według informacji wrocławskiego magistratu, nic nie wskazuje na to, iż w najbliższych latach doczekamy się realizacji inwestycji w komunikację tramwajową w kierunku wspomnianych na początku trzech osiedli. Szkoda, biorąc pod uwagę fakt, iż transport publiczny – a w szczególności komunikacja tramwajowa – stanowi realną alternatywę dla samochodów osobowych i jest ekologicznym środkiem transportu. Wiedząc, iż Wrocław jest jednym z niechlubnych liderów nie tylko w Polsce, ale i na świecie pod względem zanieczyszczonego powietrza, wrocławski samorząd powinien wziąć sobie do serca walkę ze smogiem właśnie poprzez rozwój zbiorowego transportu publicznego. To jednocześnie walka z wykluczeniem komunikacyjnym.