MPK Wrocław podsumowuje rok inwestycji. Kolejne już zaplanowane na 2021
Inwestycje liczone w kilometrach
Wśród głównych inwestycji dokonanych przez MPK Wrocław można wskazać wymianę 11 tys. metrów szyn, wymianę 32 zwrotnic, wymianę ponad 4,5 tysiąca poprzeczek, śrub stopowych czy podkładów, rozebranie i ułożenie blisko 1000 metrów kwadratowych kostki kamiennej lub betonowej, wyregulowanie ponad 220 metrów torów i rozjazdów czy wykonanie blisko 1200 metrów ław podszynowych z żywic. Ponadto, utworzono tzw. „zielone torowiska” ma al. Hallera i ul. Żmigrodzkiej. Trwa także wymiana 3,5 tys. metrów szyn na ul. Olszewskiego.
Od początku mojej kadencji postawiłem na poprawę jakości życia mieszkańców naszego miasta, a w tym zakresie jednym z kluczowych elementów jest komunikacja zbiorowa. Stąd moja decyzja o radykalnym zwiększeniu środków na poprawę stanu torowisk. Przed nami jeszcze dużo pracy, ale tempo pierwszego roku TORYwolucji jest bardzo zadowalające – tym bardziej, ze równolegle budujemy dwie zupełnie nowe linie tramwajowe
Jacek Sutryk, Prezydent Wrocławia
W trakcie konferencji prasowej podsumowującej rok inwestycji w infrastrukturę tramwajową, prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder i prezydent Wrocławia Jacek Sutryk poinformowali także, że torowcy spędzili na wyjazdach awaryjnych w ciągu roku ponad 250 godzin. Jednocześnie zespół MPK Wrocław codziennie 24 godziny na dobę czuwa i reaguje na wszelkie zgłaszane awarie torowisk.
Rewolucja trwa
To nie koniec. Zaplanowane są kolejne inwestycje na przyszły rok. Wrocławski przewoźnik planuje wymienić rozkłady i skrzyżowania torów na pl. Jana Pawła II, wymianę rozjazdów na placu Dominikańskim od ul. Piotra Skargi, od ul. Kazimierza Wielkiego oraz od ul. Oławskiej, remont torowiska na al. Hallera na odcinku od ul. Powstańców Śląskich do ul. Mieleckiej oraz remont kabli trakcyjnych obszaru zasilania stacji Ślężna. Łączy koszt planowanych inwestycji to ponad 53 miliony złotych.