Wykonawca wznawia pracę nad torowiskiem na Wielkiej Wyspie - Wroinfo.pl

Wykonawca wznawia pracę nad torowiskiem na Wielkiej Wyspie

Po okresie przerwy na torowisku na Wielkiej Wyspie spowodowanym koniecznością wstrzymania prac ze względu na fakt, iż prace prowadzone są na alei z zabytkowymi dębami objętych ochroną konserwatora zabytków – Wykonawca wraca do realizacji inwestycji.
fot. MPK Wrocław

Zatwierdzony został nowy plan prac projektowo-remontowy, którego modyfikacja wymagała obecność zabytkowych drzew wzdłuż torowiska. Jak wykazały materiały zdjęciowe z prac remontowych, część drzew przy torowisku ma korzenie stabilizujące już na głębokości około 70 cm, natomiast ingerencja w ziemię przy budowie torowiska to zazwyczaj 1,2 m.

Dla sprawnego przeprowadzenia prac z zachowaniem należytej staranności i bezpieczeństwa zabytkowych drzew zatrudniono dodatkowego inspektora nadzoru inwestorskiego, a także inspektora nadzoru dendrologicznego, którzy zadbają o poprawny przebieg prac, przy jednoczesnym nie naruszeniu drzew rosnących.

Według planów MPK Wrocław i Wykonawczy inwestycji, cały remont ma zostać przeprowadzony w czasie 90 dni w terminie do 28 lutego. Inwestycje obejmie remont trasy tramwajowej od byłej Zajezdni Tramwajowej nr VI “Dąbie” do pętli na Biskupinie. Łączny koszt inwestycji to blisko 20 milionów złotych, choć konieczność opóźnienia prac mogą spowodować dodatkowe koszty.

Należy jednak pamiętać, że praca w okresie zimowym niesie za sobą wiele trudności i ryzyk realizacyjnych, niezależnych od inwestora i wykonawcy. W przypadku intensywnych opadów i mrozów niektóre prace się wydłużają.

Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław

Wykonawca przystąpi do prac budowlanych 5 grudnia (sobota). Niestety, w związku z faktem, iż niektóre drzewa przy torowisku mają korzenie już na głębokości około 70 centymetrów, możliwe będzie przesunięcie prac związanych z utworzeniem tzw. “zielonego torowiska” na remontowanej trasie. Jak informuje MPK Wrocław na swojej oficjalnej stronie internetowej – “Z uwagi na już udokumentowane, płytsze usytuowanie korzeni niektórych drzew, może się okazać, że w pierwszym etapie nie będzie możliwości wykonania zielonego torowiska. Wcześniej konieczne będzie pełne ustabilizowanie się konstrukcji, co może potrwać nawet dwa lata.”