Sprawniej z Długołęki do Wrocławia. Dodatkowe autobusy obsłużą kursy
Może nie wszyscy wiedzą, ale Gmina Długołęka będąca w bezpośrednim sąsiedztwie z Wrocławiem, wchodząca w skład subregionu wrocławskiego, jest także największą gminą wiejską w Polsce. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w Gminie Długołęka, mieszka ponad 34 tys. mieszkańców. Jednocześnie z roku na roku liczba mieszkańców wzrasta.
Podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych gmin z aglomeracji wrocławskiej, tak samo mieszkańcy Gminy Długołęka większość swojego życia zawodowego spędzają w stolicy Dolnego Śląska, ale także udając się do Wrocławia do szkoły, uczelni wyższej, kina lub po prostu na zakupy.
Długołęka rozwija sieć połączeń z Wrocławiem
To wszystko wymusza wdrażanie konkretnych rozwiązań w celu umożliwienia jak najlepszego połączenia komunikacyjnego na linii Wrocław–Długołęka i Długołęka–Wrocław. Takie działania podjął samorząd w Długołęce.
Na bazie obustronnych ustaleń samorządu Gminy Długołęka z Wydziałem Transportu Urzędu Miejskiego we Wrocławiu, od 4 stycznia 2021 roku połączenia na trasie Wrocław–Gmina Długołęka cztery autobusy przegubowe marki Solaris Urbino 18 o długości 18 metrów, mogące pomieścić 150 pasażerów. Będą one obsługiwały wybrane kursy linii strefowych numer 904, 911, 914, 921 i 924. Autobusy są niskopodłogowe i klimatyzowane, jednocześnie – zgodnie z informacjami Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego we Wrocławiu – wyposażone w System Informacji Pasażerskiej.
Autobusy będą w kolorystyce żółto–czerwonej, a także oznaczone logo Gminy Długołęka i herbem miasta Wrocławia. Usługi będzie świadczył operator Bus Marco Polo.