Audyt SEO – co obejmuje i jak może wpłynąć na Twój biznes? - Wroinfo.pl

Audyt SEO – co obejmuje i jak może wpłynąć na Twój biznes?

Na pewno zdarzyło Ci się słyszeć, że SEO jest bardzo ważne dla biznesu. Być może z tego powodu masz wykupiony „jakiś” pakiet usług pozycjonowania albo – podążając za wskazówkami z internetu – próbowałeś dokonać zmian na swojej stronie. Czy te rozwiązania działają tak jak powinny? Na to pytanie pozwoli odpowiedzieć audyt SEO. Zobacz, co zazwyczaj obejmuje i jakie korzyści przyniesie jego przeprowadzenie.
fot. materiał partnera / unsplash.com

Audyt SEO – co to jest?

Audyt SEO jest usługą, której wykonanie jest punktem wyjścia do przeprowadzenia pozycjonowania i optymalizacji jakiejkolwiek strony internetowej. To dlatego, że pozwala on ustalić, jak serwis jest przygotowany do wdrożenia zmian, jakie są jego problemy i mocne strony oraz w jakim kierunku powinny być prowadzone działania SEO. Jeśli nie zostanie przeprowadzony, a pozycjonerzy od razu przejdą „do rzeczy”, może się okazać, że… efekty ich pracy będą dalekie od oczekiwanych.

Co sprawdza się podczas audytu SEO?

Przeprowadzenie audytu SEO to zazwyczaj wieloetapowa procedura. Obejmuje ona przede wszystkim ocenę dopasowania strony www do pozycjonowania. Eksperci oceniają, jak poszczególne elementy serwisu wpływają na jego widoczność w Google.

Jak można się dowiedzieć na stronie https://fabrykamarketingu.pl/audyt-seo-strony-www/, audyt SEO może objąć m.in. weryfikację:

  • widoczności strony www i jej podstron dla robotów Google;
  • meta tagów wszystkich zakładek – chodzi przede wszystkim o tagi Title oraz Description, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania;
  • grafik i innych multimediów w serwisie – m.in. tego, czy nie powodują one zbyt powolnego otwierania się strony oraz czy są wzbogacone o atrybuty alt;
  • struktury podstron serwisu – powinna być ona przejrzysta i „rozgałęziona”, tak aby roboty wyszukiwarki mogły zrozumieć „logiczny układ” treści oraz oferty;
  • budowę adresów URL – powinny być one „przyjazne SEO”, a więc wskazywać słownie na zawartość poszczególnych podstron;
  • linkowania wewnętrznego i zewnętrznego – linki prowadzące do pozycjonowanej strony powinny być wartościowe oraz umieszczone pod odpowiednimi anchorami;
  • duplikacji treści, a zatem tego, czy w poszczególnych zakładkach nie występują kopie tekstów opublikowanych w innych miejscach; taka sytuacja znacznie obniża ranking serwisu;
  • wykorzystania słów kluczowych – chodzi zarówno o trafność ich doboru, jak i poprawność zastosowania w treściach.

Eksperci przyglądają się także technicznym aspektom serwisu – np. temu, jak długo ładuje się strona, czy jest ona responsywna oraz czy została zabezpieczona aktualnymi certyfikatami SSL. To jedne z kluczowych elementów, które mogą wpływać na pozycjonowanie.

Audyt SEO i co dalej?

Wyniki audytu SEO jako klient otrzymasz w formie przejrzystego i prostego raportu. Dowiesz się z niego przede wszystkim, co trzeba zrobić, aby serwis zaczął być lepiej widoczny w Google. Czasami może wystarczyć kilka prostych zmian – np. dodanie meta tagów czy usunięcie kopii treści z kilku zakładek. W innych przypadkach potrzebne jest bardziej kompleksowe działanie – np. rozbudowa strony o nowe zakładki i treści czy zupełna zmiana jej struktury.

Specjaliści w raporcie wskażą, które działania warto wykonać jak najpilniej, a które można rozłożyć w czasie. Taki dokument może stanowić punkt wyjścia do opracowania strategii pozycjonowania – tak, aby wprowadzone zmiany przełożyły się nie tylko na lepszą pozycję w Google, ale przede wszystkim na sprzedaż. Warto więc zainwestować w taką usługę – tak, aby łatwiej wytyczyć kierunek dalszych działań SEO i nie tylko.

Więcej z Wroinfo.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *