Forma ma znaczenie – przygotuj swoją stronę internetową do drogi na sam szczyt Google!

Formatowanie postów na firmowym blogu według obowiązujących zasad SEO
Blog to jedno z najlepszych podłoży, na jakich firma może stworzyć wizerunek eksperta w branży. Dzieląc się przydatnymi wskazówkami dotyczącymi produktów, ich największych zalet i sposobów użytkowania, sprzedający wzbudza większe zaufanie wśród potencjalnych klientów, tym samym wzbudzając ich sympatię. Opisy produktów powinny być kreatywne, bowiem ułatwia to pozycjonowanie stron, a także wzbogaca kampanie Google Ads. Oczywiście, chwytliwa treść to nie wszystko – liczy się również jej forma. Przyznajmy sobie szczerze, w dzisiejszych realiach nikt nie lubi ścian tekstu, wśród których bardzo ciężko jest wyłapać interesujące informacje. Poprawne formatowanie polega m.in. na:
- używaniu odpowiednich tagów nagłówków (H1, H2, H3 etc.), dzięki którym Google będzie mógł łatwo określić główne omawiane tematy
- tworzeniu krótkich acz konkretnych akapitów
- dołączania do wszystkich grafik ALT
- użyciu głównego słowa w pierwszych akapitach bloga
Specjaliści z agencji Afterweb.pl zwrócili też uwagę na jednej z najważniejszych elementów, na który szczególnie powinno się zwrócić uwagę w trakcie prac nad sroną:
“Treści i sam układ strony powinien być przyjazny nie tylko dla użytkowników laptopów czy komputerów, lecz również urządzeń mobilnych. Szybka i przyjazna witryna dostosowana do każdego rodzaju sprzętu to prawdziwy skarb. Aby mieć pewność co do niezawodności witryny, warto skorzystać z narzędzi takich jak Google Search Console (w celu dowiedzenia się o kondycji strony) oraz PageSpeed Insights, by sprawdzić szybkość witryny,”
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Dlaczego konsumenci potrzebują harmonii na stronie internetowej?
Formatowanie treści umieszczanych na stronie internetowej związana jest z pojęciem User Experience, będącym w języku polskim odpowiednikiem doświadczeń użytkownika poruszającego się po stronie internetowej. Życie w pośpiechu sprawia, że niewiele osób decyduje się poświęcić czas na przescrollowanie całego artykułu w poszukiwaniu jednej odpowiedzi na pytanie wpisane w wyszukiwarkę. Nadanie treściom formy powoduje, że internauta może błyskawicznie rozwiać wszelkie wątpliwości i w krótkim czasie podjąć decyzję dotyczącą zakupu czy skorzystania z reklamowanej usługi. Nawet najlepsza treść, nieumiejętnie pogrupowana może stanowić prawdziwy koszmar czytelnika. Każdy błąd na stronie jest kosztowny – warto zawczasu wiedzieć, jak sprawić, by liczba klientów stale rosła, tak samo jak pozycja strony internetowej w Google.