Autobusy pojadą po wiadukcie TAT już w 2022 roku

Budowa Trasy Autobusowo-Tramwajowej to koszt 390 milionów złotych. Natomiast dofinansowanie z Unii Europejskiej to 117 milionów złotych.
W ciągu kilku miesięcy ma rozpocząć się budowa ostatniego etapu TAT w ciągu ul. Rogowskiej. Właśnie tam powstanie nowe torowisko, pętla tramwajowo-autobusowa i parking park and ride.
Wiaduktem najpierw pojadą autobusy, rok później tramwaje
Wiadukt ma prawie 160 metrów długości, a do jego budowy wykorzystano ponad 600 ton stali oraz 1,6 tys. m sześciennych betonu. Z wiaduktu skorzystają jedynie tramwaje oraz autobusy.
Pierwszą część TAT oddano do użytku – tramwaje i autobusy kursują już po dwukilometrowej trasie z pl. Orląt Lwowskich przez ul. Robotniczą, wiadukt na ul. Smoleckiej do skrzyżowania ze Śrubową. Pierwszy etap kosztował 94 miliony złotych z czego dofinansowanie z UE wyniosło 42 mln złotych.
Kolejne tory położono niedaleko Wrocławskiego Parku Biznesu oraz Wyższej Szkoły Bankowej.
Studenci Wyższej Szkoły Bankowej mogą skorzystać z nowego przystanku tramwajowego, na którym tramwaje będą zatrzymywać się w 2023 roku.