Konstrukcja wiaduktu nad ulicą Robotniczą gotowa. To najdroższy etap budowy TAT - Wroinfo.pl

Konstrukcja wiaduktu nad ulicą Robotniczą gotowa. To najdroższy etap budowy TAT

To strategiczny punkt Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Konstrukcja umożliwi tramwajom i autobusom bezkolizyjny przejazd nad torami kolejowymi.
fot. wroclaw.pl

Wiadukt na odcinku Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór to jeden z dwóch ważnych elementów tej inwestycji. Konstrukcja przebiega nad ulicą Robotniczą, a dzięki niej tramwaje i autobusy skorzystają z bezkolizyjnego skrzyżowania.

Przejazd liczy prawie 160 metrów długości i 10 metrów szerokości, a jego budowa była najdroższym elementem całej inwestycji – kosztował 40 mln złotych. Pierwsze tramwaje pojadą wiaduktem za dwa lata, natomiast wcześniej przejadą przez niego autobusy, gdy zamyka się przejazd kolejowy.

Miejsce będzie przeznaczone tylko dla komunikacji publicznej. Piesi, kierowcy i rowerzyści nie będą mieli na niego wstępu. Dzięki konstrukcji autobusy MPK nie będą już musiały stać w korkach na ulicy Robotniczej.

Wykonano już większość prac konstrukcyjnych, a obecnie montowane są bariery oraz powstaje izolacja. Przy budowie konstrukcji zużyto 650 t stali. Wykonywane są najazdy na wiadukt ze ścianami oporowymi, których powierzchnia łączna wyniesie 3,5 tys. mkw.

W ramach budowy TAT oddano już do użytku jeden wiadukt – przy skrzyżowaniu ul. Smoleckiej z Robotniczą. Jest mniejszy od tego nad ulicą Robotniczą, liczy 21 metrów długości i 17 metrów szerokości, a koszt jego budowy wyniósł 6,5 mln złotych.

Łącznie, budowa całej trasy na Nowy Dwór – po uwzględnieniu dodatkowych prac – będzie kosztowała około 390 mln zł.  

Więcej z Wroinfo.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

>