Latem rozpocznie się budowa mostów na Alei Wielkiej Wyspy - Wroinfo.pl

Latem rozpocznie się budowa mostów na Alei Wielkiej Wyspy

Rozpoczęły się przygotowania do prac związanych z budową Alei Wielkiej Wyspy, która połączy południe miasta z Biskupinem i Sępolnem.
wroclaw.pl

Aleja Wielkiej Wyspy (AWW) to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji we Wrocławiu. W ramach zadania powstaną dwa mosty nad rzekami Odrą i Oławą. Droga połączy całą wyspę z południem miasta i zapewni komfortowy przejazd pojazdom osobowym i komunikacji miejskiej. Nie pojadą tędy samochody ciężarowe powyżej 3,5 t.

Droga zapewni kierowcom szybszy dojazd na ulicę Krakowską, co w rezultacie rozluźni ruch na ulicy Traugutta. Nie tylko ulica w centrum miasta zyska na budowie Alei Wielkiej Wyspy, ale także park Szczytnicki, którego serce jest zakorkowane w godzinach szczytu.

Łączna długość AWW to prawie 3,4 km. Wybudowane zostanie także 12,5 km chodników i 9,5 km ścieżek rowerowych, a całkowity koszt inwestycji wyniesie 234 mln zł.

W 2023 roku auta dojadą z al. Armii Krajowej na ulicę Mickiewicza

Samochody przejadą po dwóch nowych mostach: 350-metrowym nad Oławą oraz 700-metrowym nad Odrą. Przed przystąpieniem do budowy, rozpoczną się prace związane z uporządkowaniem terenu.

Przy ulicy Wilczej trwają prace związane z przebudową linii energetycznej średniego napięcia oraz sieci technicznej. Zniknie również gazociąg, znajdujący się blisko Kładki Sieleckiej, który koliduje z dwoma podporami mostowymi, które pojawią się przy nurcie rzeki Oława.

Drugi most, który powstanie nad rzeką Odrą, zacznie się przy przystanku Międzyrzecka, przejdzie nad wałem i zakończy się nad ul. Biegasa.

Budowa obu mostów rozpocznie się w tym samym czasie i będzie trwała do końca kontraktu.

Inwestorzy zadbają o tereny zielone

Pomiędzy ulicą 8 maja a AWW zostanie nienaruszony pas zieleni. Mieszkańcy nie muszą się obawiać, że pod ich oknami powstanie autostrada, bo będzie to jednojezdniowa droga, którą nie przejadą samochody ciężarowe.

Także żadne drzewo w Parku Szczytnickim nie ucierpi podczas budowy AWW, ponieważ droga będzie przebiegać w miejscu, w którym nigdy nie znajdował się park.

Wzdłuż obu mostów powstaną także ekrany przyrodnicze, które ochronią ptaki i nietoperze. Pojawią się na nich czarne i wypukłe paski.

>