Wykolejony tramwaj w rejonie Grabiszyńskiej. Powodem nadmierna prędkość
Wrocławskie MPK pochwaliło się w mediach społecznościowych, że luty był miesiącem bez wykolejeń (pierwszy taki miesiąc od 10 lat). Mieszkańcy stolicy Dolnego Śląska lekko z przekąsem komentowali, że powodem tego jest liczba dni lutego. Jak się okazało nie mylili się…
Nadmierna prędkość tramwaju linii nr 20
Wczoraj (22.03) tramwaj Skoda jadący w stronę centrum wyjechał z torów na łuku i uderzył w przód innego tramwaju jadącego z naprzeciwka w stronę Oporowa. Skoda wjechała na przystanek, taranując sygnalizację świetlną i znaki drogowe. Pojazd publiczny zatrzymał się na chodniku. Na miejscu zdarzenia nie było przechodniów, więc nikt nie został ranny.
Policja ustaliła, że przyczyną wykolejenia była nadmierna prędkość pojazdu:
Ze wstępnych oględzin wynika, że przyczyną wykolejenia była nadmierna prędkość, która w tym miejscu, według naszych ustaleń, powinna być dwukrotnie niższa
– mówi Krzysztof Pieszko, rzecznik prasowy MPK Wrocław/ Gazeta Wyborcza
W rejonie ulicy Grabiszyńskiej przy cmentarzu utworzyły się duże korki. Wprowadzono czasowe objazdy linii 4, 5 i 11, które skierowano przez aleję Hallera i Grabiszyńską do Zajezdni Borek, natomiast tramwaje linii 20 zawracały na pętli Grabiszynek. Normalny ruch przywrócono o godzinie 18:00.