Ostatni odcinek TAT. Kto odpowie za wykonanie inwestycji?
Skanska rywalizowała o kontrakt z 12 innymi oferentami. Pomimo tak dużej konkurencji stawki za roboty sięgały 118 mln zł. Teraz zwycięzca przetargu na wykonanie inwestycji będzie miał 15 miesięcy. W ramach tego zamówienia ulica Rogowska zostanie rozbudowana na odcinku od skrzyżowania z ulicą Strzegomską do pętli autobusowej przy ulicy Zemskiej.
Ostatni odcinek TAT
Rozstrzygnięty w środę przetarg zakończy trwającą od kilkunastu miesięcy budowę Trasy Autobusowo-Tramwajowej we Wrocławiu, dzięki której ważne osiedle uzyska połączenie tramwajowe z centrum Wrocławia.
Na pierwszym, skończonym już, odcinku TAT tramwaje kursują od pl. Orląt Lwowskich do okolic Wrocławskiego Parku Przemysłowego. Gotowy jest również wiadukt nad torami kolejowymi, dzięki któremu autobusy i tramwaje bezproblemowo przejadą nad ul. Robotniczą.
Ostatni etap inwestycji będzie obejmował:
budowę torowiska tramwajowego wraz z trakcją i zasilaniem, peronów przystankowych wraz z wyposażeniem, przebudową jezdni, chodników, dróg rowerowych wraz z odwodnieniem i oświetleniem oraz zagospodarowanie pasa drogowego, przebudowę pętli autobusowej na pętlę tramwajowo-autobusową, budowę parkingu typu P&R (Parkuj i jedź), przebudowę przystanku przy ul. Żernickiej (w ramach pętli tramwajowo-autobusowej i P+R), przebudowę kanalizacji drenażowej, rozbiórkę obiektów budowlanych, przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej w obszarze robót, a także wycinkę i nasadzenie zieleni
– dokumentacja przetargowa
Inwestycja łącznie jest warta 390 mln zł, z czego 117 mln zł z Unii Europejskiej.