Pociągiem z Wrocławia do Warszawy w dwie godziny. Będzie szybka kolej ze stolicy Dolnego Śląska

Inwestycja związana jest z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, czyli lotniska i węzła przesiadkowego w Baranowie pod Pruszkowem. Wówczas pojedziemy do Łodzi w 70 minut, a do Warszawy w niecałe 120. Budowa nowej linii ma ruszyć w 2023 roku i zakończyć się cztery lata później.
Pierwszym etapem będzie wykonanie „Opracowania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy linii kolejowej nr 85 i 86 na odcinku Łódź – Wrocław Główny”.
Trasa przebiega przez stolicę Dolnego Śląska
Część planowanej linii kolejowej będzie przebiegać przez Wrocław (przecina osiedla Bieńkowice, Brochów, Księże, Tarnogaj, Przedmieście Oławskie i dociera do Dworca Głównego). Linie 85 i 86 mają prowadzić przez Czernicę Wrocławską, Kępno i Sieradz Północny.
Obecnie analizowane są wnioski z konsultacji społecznych i zgłoszonych uwag, które zostaną zaprezentowane podczas II tury konsultacji, planowanej w pierwszej połowie tego roku. Na III kwartał przewidziano wybór tzw. wariantu inwestorskiego.
Wbijane będą paliki, które wskażą lokalizację wykonania badań geologicznych dla kolejnych ekip. W ramach badań pobierane będą próbki gruntów, w tym celu wiercone będą niewielkie otwory o średnicy kilku centymetrów w obszarze planowanych wariantów linii kolejowej. I dodaje, że badania nie będą w żaden sposób ingerować w prywatne posesje. Odbędą się bez rejestracji danych osobowych mieszkańców.
informuje Marcin Grabowski, kierownik projektu z ramienia Multiconsult Polska Sp. z o. o.
Ten etap potrwa do października 2022 roku.



