Remont przy ul. Pięknej zdaje się nie mieć końca. Czy mieszkańcy są zadowoleni z przyjętych rozwiązań? - Wroinfo.pl

Remont przy ul. Pięknej zdaje się nie mieć końca. Czy mieszkańcy są zadowoleni z przyjętych rozwiązań?

Remont drogi przy ul. Pięknej zdaje się nie mieć końca. Czy przewidziane przez Miasto i dewelopera rozwiązania faktycznie ułatwią mieszkańcom życie w tej okolicy?
fot. red. NoweMedium

Wyczekiwany remont przy ul. Pięknej rozpoczął się już w kwietniu. W tym czasie prowadzono prace związane z kanalizacją deszczową, kanałami teletechnicznymi, zasilaniem do nowego oświetlenia, przebudową skrzyżowania . Zgodnie z założeniami ul. Piękna miała stać się okolicą przyjazną mieszkańcom i poprawić ich komfort. Jaki jest efekt końcowy? – Nie wiadomo. Inwestycja miała zakończyć się w grudniu, jak się jednak okazuje remonty potrwają co najmniej do maja.

Modernizacja ulicy Pięknej jest finansowana w 75 proc. przez dewelopera, projekt również powstał na zlecenie firmy. Prace wykonuje BrukPol za ponad 4,1 mln zł.

Wielki, problematyczny remont ulicy Pięknej

Inwestycja przy ul. Pięknej od początku dzieliła mieszkańców. Stara część osiedla zdecydowanie odbiegała od tej nowej, a wielka inwestycja zakładała wyłącznie połowiczny remont. Mieszkańcy czuli się oszukani – przez 10 lat znosili uciążliwości związane z budową osiedli po południowej stronie, by finalnie obejść się smakiem i obserwować rozwój drugiej części ulicy.

Po wielu konfliktach, negocjacjach przeprowadzonych z udziałem zarządu rady osiedla, aktywistami Akcja Miasto oraz stowarzyszeniem Przyjazny Tarnogaj, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta zdecydował o odnowieniu chodnika także po północnej stronie ulicy. W efekcie chodnik odtworzony będzie z kostki betonowej 20×20 cm, takiej samej jak po drugiej stronie. Uporządkowane będą zieleńce i miejsca parkingowe przed budynkami oraz zostaną zamontowane słupki blokujące wjazd na chodnik i zieleńce.

Nie był to jednak koniec problemów Zarządu Drug i Utrzymania Miasta. Opóźniające się kolejne etapy prac sprawiły, że inwestycja która miała zakończyć się w grudniu – trwa nadal. ZDiUM poinformował, że winnym opóźnienia jest Tauron Dystrybucja. Dostawca nie wydał zgody na wyłączenie kabli średniego napięcia na skrzyżowaniu ulic Pięknej i Nyskiej.

Na opóźnienie wpłynęła również kolizja nowo wykonywanych urządzeń i instalacji z istniejącą infrastrukturą podziemną, fundamentami obiektów oraz utrudnia związane z prowadzeniem robót przy czynnym ruchu samochodowym. W związku z czym do 14 grudnia żadne zasadnicze prace na skrzyżowaniu nie postępowały.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu otrzymał od inwestora dokumentację, która zawierała oczywiście projekty dotyczące branży elektrycznej w zakresie przebudowy infrastruktury podziemnej tj. kabli średniego napięcia w obrębie skrzyżowania ulic Piękna i Nyska. Niemniej jednak dokumentacja wymagała aktualnych uzgodnień i zatwierdzeń z gestorami sieci

– mówi rzeczniczka ZDiUM Klaudia Piątek

Zgodnie z deklaracjami Miasta, Tauron ma wykonać przepięcia, które umożliwią dalsze prace.

Co się zmieni?

Jako, że na Tarnogaju powstaje wiele nowych osiedli remont ul. Pięknej był coraz pilniejszy. Realizowana inwestycja kładzie nacisk na poprawę komfortu życia mieszkańców tej części Wrocławia. Jakie zmiany zaplanowano?

W projekcie przewidziano poszerzenie jezdni (z 6 do 9 metrów) na odcinku od Armii Krajowej do skrzyżowania z ul. Nyską. Ma to się przełożyć na dodatkowy pas ruchu, za sprawą którego mieszkańcy będą mieć ułatwiony dojazd do nowych osiedli mieszkaniowych. Zadanie obejmuje również przebudowę skrzyżowania Nyska/Piękna na małe rondo. Przy rondzie powstaną azyle dla pieszych, zbudowanie zostanie także odwodnienie. Gdzie jednak zaparkują mieszkańcy ulicy Pięknej? Bez własnego, wykupionego miejsca postojowego będzie to trudne. Decyzja projektanta przełożyła się na krytyczne komentarze samych mieszkańców.

Są osiedla na których jest więcej zieleni i takie, na których jest więcej miejsc parkingowych. Tutaj miasto połączyło te dwie rzeczy i zabetonowało nam trawniki a miejsc postojowych i tak nie zrobili. Nie wszyscy mają miejsca postojowe, co mamy zrobić? Pozbyć się swoich samochodów czy parkować na Bielanach?

– komentuje jeden z mieszkańców nowego osiedla przy ul. Pięknej

Na skutek niepraktycznych rozwiązań, ZDiUM zadecydował o zwiększeniu liczby miejsc parkingowych po stronie tzw. starej zabudowy oraz w obrębie zaprojektowanego ronda przy budynkach mieszkalnych (koło Chleboteki). Postanowiono także zabezpieczyć chodniki przed nielegalnym parkowaniem. Czy to jednak wystarczy, aby mieszkańcy mogli znaleźć miejsce do parkowania?

Natomiast piesi mogą być spokojni – projektant zapewnił im aż dwa chodniki. Może zamiast niezwykle szerokiego chodnika głównego można było bardziej zazielenić teren, bądź zwiększyć liczbę miejsc parkingowych? Tego się nie dowiemy, ale mieszkańcy ciągu ul. Pięknej wydają się być nie do końca zadowoleni z przyjętych rozwiązań.

Na środku głównej drogi wykonawca postawił pas, który ma najprawdopodobniej przełożyć się na zredukowanie prędkości. Mieszkańcy zauważają jednak, że wykonane z kostki ograniczenie mogło nieco inną formę. Betonoza – komentują.

Po co powstał ten środkowy pas z kostki? A jeśli już musiał być, to nie można było posadzić tam trawy? Gdzie tu ekologia?

– mówi właściciel jednego z mieszkań przy ul. Pięknej

Podczas prac wycięto 12 drzew: klonów, jesionów, robinii, topoli i świerków o obwodach pni od 40 cm do 132 cm. Wykonawca zobowiązał się do zasadzenia takiej samej liczby klonów polnych.

Źródło: oprac. własne

Więcej z Wroinfo.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *