Tramwaj na Popowice coraz bliżej. Niebawem koniec pierwszego etapu budowy - Wroinfo.pl

Tramwaj na Popowice coraz bliżej. Niebawem koniec pierwszego etapu budowy

Widać postępy na budowie nowej trasy tramwajowej wzdłuż Popowickiej, Starogroblowej i Długiej (od ul. Milenijnej do Władysława Jagiełły), popularnie nazywanej „Tramwajem na Popowice”. Niebawem koniec prac pierwszego etapu budowy. Tramwaje na nowej linii mają pojawić się w 2023 roku.
Wiadukt kolejowy nad ul. Długą wraz z trasą tramwajową, fot. www.facebook.com/wroclawskieinwestycje

Zbliża się koniec pierwszego etapu przebudowy

Dobiegają końca prace przebudowy odcinka ul. Długiej. To jeden z najtrudniejszych odcinków realizowanej inwestycji z racji konieczności przeprowadzenia przez wykonawcę prac na sieciach pod ziemią. Według informacji wrocławskiego urzędu ten etap kosztował blisko 60 milionów złotych. Warto wspomnieć, że inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.

Na odcinku trasy wzdłuż ul. Długiej powstały cztery nowe przystanki, dziesięć przejść dla pieszych, ponad 1100 metrów toru pojedynczego, 1,12 km dróg rowerowych oraz 8 przejazdów rowerowych. Jednocześnie wykonawca planuje w najbliższych tygodniach montaż części barierek oraz dodatkowe nasadzenia zieleni wzdłuż ul. Długiej.

Zielone torowisko w ciągu ul. Długiej, fot. www.facebook.com/wroclawskieinwestycje

Będzie zielone torowisko

Trasa tramwajowa została wyłożona matami rozchodnikowymi na fragmentach zielonego torowiska. Co ciekawe, maty tworzące zielone torowisko składają się z warstwy nośnej z włókna kokosowego. Warstwa nośna obsadzona jest od dziesięciu do dwunastu odmian rozchodnika, który jest łatwy w utrzymaniu i pielęgnacji, ale przede wszystkim jego podstawową zaletą jest przechowywanie wody. Ma to na celu zapewnienie retencji wody.

Zgodnie z zapowiedziami wrocławskich urzędników, już od 10 kwietnia wraca ruch dwukierunkowy pod wiaduktem na ul. Długiej, w tym ruch autobusów wrocławskiego przewoźnika. Na swoje stare trasy wracają autobusy linii C, 103, 104, 122, 127, 128 i 245.

>