Tramwaj na Popowice coraz bliżej. Niebawem koniec pierwszego etapu budowy
Zbliża się koniec pierwszego etapu przebudowy
Dobiegają końca prace przebudowy odcinka ul. Długiej. To jeden z najtrudniejszych odcinków realizowanej inwestycji z racji konieczności przeprowadzenia przez wykonawcę prac na sieciach pod ziemią. Według informacji wrocławskiego urzędu ten etap kosztował blisko 60 milionów złotych. Warto wspomnieć, że inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Na odcinku trasy wzdłuż ul. Długiej powstały cztery nowe przystanki, dziesięć przejść dla pieszych, ponad 1100 metrów toru pojedynczego, 1,12 km dróg rowerowych oraz 8 przejazdów rowerowych. Jednocześnie wykonawca planuje w najbliższych tygodniach montaż części barierek oraz dodatkowe nasadzenia zieleni wzdłuż ul. Długiej.
Będzie zielone torowisko
Trasa tramwajowa została wyłożona matami rozchodnikowymi na fragmentach zielonego torowiska. Co ciekawe, maty tworzące zielone torowisko składają się z warstwy nośnej z włókna kokosowego. Warstwa nośna obsadzona jest od dziesięciu do dwunastu odmian rozchodnika, który jest łatwy w utrzymaniu i pielęgnacji, ale przede wszystkim jego podstawową zaletą jest przechowywanie wody. Ma to na celu zapewnienie retencji wody.
Zgodnie z zapowiedziami wrocławskich urzędników, już od 10 kwietnia wraca ruch dwukierunkowy pod wiaduktem na ul. Długiej, w tym ruch autobusów wrocławskiego przewoźnika. Na swoje stare trasy wracają autobusy linii C, 103, 104, 122, 127, 128 i 245.