Kryzys wizerunkowy UWr. Jest odpowiedź rektora Wiszewskiego - Wroinfo.pl

Kryzys wizerunkowy UWr. Jest odpowiedź rektora Wiszewskiego

Prof. Wiszewski odniósł się do listu wystosowanego przez pracowników UWr. Treść odpowiedzi nasuwa kolejne pytania.
wikimedia.com

Pracownicy Uniwersytetu Wrocławskiego pod przewodnictwem dr hab. Małgorzaty Michalewskiej-Pawlak wystosowali list do rektora w związku kryzysem wizerunkowym uczelni wraz z wnioskiem o udzielenie odpowiedzi na pytania w trybie dostępu do informacji publicznej. Treść dokumentu dotyczyła potrzeby podjęcia natychmiastowych działań w celu odbudowania dobrego imienia uczelni.

Wraz z listem załączono wniosek o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:

  1. Czy Uniwersytet Wrocławski udzielił komukolwiek pisemnego pozwolenia na posługiwanie się wizerunkiem uczelni w celu rozwoju jego osobistej marki w mediach społecznościowych?
  2. Jeśli taka zgoda została wydana, to na jakiej postawie prawnej?
  3. Czy Uniwersytet Wrocławski wdrożył procedury monitoringu wykorzystania swojej marki lub wizerunku przez osoby prywatne, w tym pracowników Uczelni, w ich działalności pozazawodowej?
  4. W jaki sposób Uniwersytet Wrocławski może dochodzić roszczeń związanych z bezprawnym wykorzystaniem wizerunku Uczelni przez osobę prywatną?
  5. Jaka kwota została przeznaczona, od września 2020 do końca grudnia 2021 r., na opublikowanie sponsorowanych wywiadów z władzami rektorskimi i jaki stanowi ona procent w całości budżetu Uniwersytetu Wrocławskiego przeznaczonego na działania promocyjne?
  6. Jakie konkretne i mieszalne korzyści osiągnął Uniwersytet Wrocławski, wydatkując środki finansowe na wywiady sponsorowane, które ukazywały się zarówno w mediach tradycyjnych, jak i elektronicznych?

Zobacz: Kryzys wizerunkowy Uniwersytetu Wrocławskiego. Pracownicy proszą o wyjaśnienia

Kolejne nieprawidłowości na uniwersytecie?

Dokument został złożony w Biurze Rektora UWr 24 stycznia 2022 r. Jednak ze względu na niemożność udostępnienia zakresu żądanej informacji w ustawowym terminie, czas na odpowiedź został przedłużony przez rektora do 21 lutego 2022 r. To właśnie ostatniego dnia przyszła odpowiedź:

W piśmie prof. Wiszewski nie odniósł się do żadnej z kwestii, która wykraczałaby poza odpowiedzi na pytania zadane w trybie dostępu do informacji publicznej. Jednak wystosowana odpowiedź prowokuje do kolejnych pytań. Inicjatorka listu dr hab. Malgorzata Miachlewska – Pawlak rozłożyła dokument na czynniki pierwsze i zadeklarowała złożenie kolejnego listu do rektora.

Po pierwsze istotne jest, że UWr nie udzielił zgody żadnej osobie fizycznej na wykorzystywanie swojego wizerunku. Zatem jeśli spotkacie się Państwo z takimi przypadkami, w których osoba korzysta z wizerunku UWr i deklaruje, że robi to jako osoba prywatna i jednocześnie działania te powodują konflikty, kontrowersje, albo inne napięcia, zachęcam do zgłaszania takich przypadków do nowo powstałego Biura ds. Strategii, Kontroli Zarządczej i Zarządzania Procesowego.

Kolejną kwestią, która budzi wątpliwości są wydatki dotyczące promowania działań władz rektorskich:

Sprawa druga dotyczy wydatków na promocję. Zastanawia fakt, że dysponujący wspólnym systemem księgowym Uniwersytet Wrocławski, nie jest w stanie za pomocą odpowiednich kont księgowych wyliczyć takie wydatki. Być może warto zatem sformułować pytanie ile wynosiły wydatki dotyczące promowania działań władz rektorskich ?

Trzeci aspekt dotyczy firmy Nawspoint, która zajmuje się prowadzeniem monitoringu mediów dla Uniwersytetu Wrocławskiego. Jak podkreśla w mediach społecznościowych dr hab. Małgorzata Michalewska – Pawlak, nie wiedziała, że UWr korzysta z jakichkolwiek tego typu usług zewnętrznych.

Warto zatem zapytać od kiedy wskazana firma pracuje dla UWr., jakie są efekty jej pracy, to znaczy jakie dane przekazuje do UWr i w jaki sposób są one wykorzystywane do kształtowania wizerunku UWr? Osobiście interesuje mnie także ile UWr płaci za tego typu usługi, w jakim trybie i na podstawie jakich przepisów prawa firma została wyłoniona do świadczenia tego typu usług, a także jaka jest treść umowy z usługodawcą ?

Treść pisma poniżej:

Więcej z Wroinfo.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *