Moderus Gamma 2 wyjeżdża na wrocławskie tory

To pierwszy tramwaj z 46, które zakupiło miasto. Skład zaprezentowano podczas Mikołajek z MPK. Jest w pełni niskopodłogowy i ekologiczny, a na pokład zabierze 230 pasażerów. Dzięki czterem skrętnym wózkom, nie będzie niszczył torowiska.
Tramwaj Moderus Gamma 2 ma bardzo nowoczesny układ napędowy, oparty na technologii węglika krzemu Si, mało energochłonny. Mamy możliwość odzyskania energii. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce.
mówi Jarosław Bakinowski, prezes zarządu Modertrans Poznań
Dzięki zestawowi głośnomówiącemu zamontowanemu w całym tramwaju, motorniczy może pozostać w stałym kontakcie z pasażerami. Już teraz podróżując po Wrocławiu motorniczy może poinformować pasażerów o problemach na trasie i np. potrzebie przesiadki.
Dodatkowo osoby z niepełnosprawnościami mogą skontaktować się z motorniczym za pomocą interkomu. Motorniczy nad pulpitem ma specjalną tabliczkę, gdzie może nawiązać połączenie głosowe.
Motorniczy w ten sposób może dowiedzieć się, gdzie będzie wysiadać pasażer, czy niczego nie potrzebuje. Wcześniej niepełnosprawni naciskali przycisk jedynie dając znać prowadzącemu pojazd, że proszą o kontakt.
informuje Dawid Barabasz, kierownik zajezdni tramwajowej Borek/ wroclaw.pl
Ponadto szczególnie dla niedowidzących i słabowidzących zamontowano w uchwytach oświetlenie LED. Całe oświetlenie wewnętrzne i zewnętrze w Moderusie Gamma 2 wykonane jest z użyciem taśm ledowych. Przy zamykaniu drzwi, oprócz sygnału dźwiękowego, mrugają na czerwono lampy ledowe.
Początkowo tramwaj będzie kursował na trasie linii numer 11 z placu Kromera na Oporów. Jednak MPK zapowiedziało, że pojazd nie będzie ograniczony do jednej linii.