Wielka awaria kolei. We Wrocławiu opóźnienia nawet do czterech godzin - Wroinfo.pl

Wielka awaria kolei. We Wrocławiu opóźnienia nawet do czterech godzin

Ogólnopolska awaria kolei. We Wrocławiu duże opóźnienia i zmiany w kursowaniu pociągów.
pixabay.com

Nie jest to dobry dzień na podróżowanie koleją. W czwartek 17 marca, około godziny 4:00 na sieci kolejowej wystąpiły usterki urządzeń sterowania w kilkunastu lokalnych centrach sterowania odpowiedzialnych za prowadzenie ruchu kolejowego – poinformowano w oficjalnym komunikacie PKP Polskie Linie Kolejowe. Tym samym pasażerowie muszą liczyć się ze zmianami w kursowaniu pociągów oraz rosnącymi opóźnieniami. Awaria dotknęła także dolnośląskie linie kolejowe, a we Wrocławiu opóźnienia sięgają prawie czterech godzin.

Co więcej, nie działa także strona informująca na bieżąco o ruchu pociągów i utrudnieniach na kolei. Niezbędne dane dotyczące opóźnień można jednak sprawdzić na portalu infopasazer.intercity.pl.

Opóźnienia i zmiany w kursowaniu pociągów

Największe opóźnienie (229 minut, według danych z 9:45 w czwartek 17 marca) ma pociąg “Łużyce” z Węglińca do Warszawy Wschodniej, który powinien być we Wrocławiu o 6:27. Prawie cztery godziny (228 minut) opóźnienia ma pociąg “Chełmoński” z Krakowa do Świnoujścia. Z minuty na minutę opóźnienia pociągów rosną.

infopasazer.intercity.pl

Koleje Dolnośląskie informują, że w związku z awarią należało odwołać część połączeń na odcinkach Wrocław Główny – Lubań Śląski oraz Legnica – Zgorzelec (linia D1). Za odwołane pociągi zostaje uruchomiona komunikacja zastępcza.

PKP InterCity rekomenduje rozważenie rezygnacji z podróży w dn. 17 marca 2022 r.. Pasażerowie, którzy zakupili bilet w kasie, otrzymają zwrot kosztów za bilet bez potrącenia odstępnego. Zwrot odstępnego za bilety zakupione w systemie e-IC jest możliwy w drodze reklamacji.

Sztab kryzysowy PKP PLK

Ze względu na awarię w PKP PLK zebrał się sztab kryzysowy. Rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemiec powiedział w rozmowie z RMF FM, że urządzenia sterowania nie są widoczne przez pracowników w sposób zdalny, przez co nie można bezpiecznie wyprawić pociągów na dany kierunek.

Jeśli nie można tego zrobić, w miejscach, które nie są widoczne dla pracowników, osadzani są pracownicy, którzy bezpośrednio prowadzą ruch lub zabezpieczane są urządzenia

– dodaje rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemiec
Źródło: RMF FM

Więcej z Wroinfo.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *